Online Recruitment Marketeer – RVB
Introductie
Ben jij een enthousiaste Online Recruitment Marketeer? Voel jij je thuis in online campagnes? Solliciteer dan snel op deze functie!
Organisatie
Projectduur: 7 maanden
Aantal uur per week: 36
Schaal: 10
Optie tot verlenging: Nee
Startdatum: 15-07-2024
Rijksvastgoedbedrijf (RVB) Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren bijna 12 miljoen vierkante meter gebouwen en zo’n 83.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Functie
Daarom is deze functie voor jou als online marketeer interessant:
- Je gaat letterlijk aan de slag met de arbeidsmarkt. Daar gebeuren nu echt interessante dingen op jouw vakgebied. De concurrentie is namelijk groter dan ooit, dus we moeten op nog slimmere manieren de doelgroepen bereiken (die vaak niet op zoek is) om als werkgever overwogen te worden.
- Je loopt voorop in die strijd om aandacht voor de organisatie met het meest bijzondere en mooiste vastgoed van Nederland. Van musea, gevangenissen en ministeries tot paleizen, kazernes, vliegvelden en natuurgebieden.
- Je neemt voor 31 weken onze topper Lisa – die met zwangerschapsverlof gaat – waar. Zij heeft deze rol (in een héél leuk team) onmisbaar gemaakt en gaat je zo goed mogelijk een vliegende start geven.
Dit ga je doen: Allereerst ontvangen we je natuurlijk met open armen in ons team Werving & Selectie bij het Rijksvastgoedbedrijf. Dat zijn ondertussen al 22 collega’s, variërend van arbeidsmarktcommunicatie (AMC), recruitment en campus recruitment tot sourcing, support en coördinatie. Het meeste heb je te maken met Loes en Stephan van AMC, maar regelmatig schakel je ook met campus recruitment en de individuele recruiters om hun vacatures met catchy Linkedin job ads te promoten. Met elkaar hebben we de taak om het Rijksvastgoedbedrijf in een zeer krappe arbeidsmarkt zo mooi, sterk en opvallend mogelijk te positioneren, zodat we ruim 400 vacatures per jaar kunnen vervullen. Die vacatures zijn erg divers. Van werktuigbouwkundigen tot cybersecurityspecialisten en van inkopers tot assetmanagers. Zij komen niet vanzelf, want het overgrote deel is niet actief op zoek naar vacatures. Gelukkig zorg jij als recruitment marketeer dat we het Rijksvastgoedbedrijf met effectieve online wervings- en merkcampagnes en opvallende communicatie bij de juiste doelgroep, op de juiste online plek, in de juiste toon in beeld brengen. Daarvoor creëer en optimaliseer je de ene keer de content zelf en pak je het de andere keer juist wat grootser aan. Mede door jouw middelenkeuze, media-inzet (waaronder ons nieuwe Werken bij RVBInstagramkanaal), analyses, evaluaties en optimalisaties, maken we ons werkgeversmerk steeds sterker. Zo zorgen jouw acties – naast verkeer naar de site en het etaleren van onze verhalen – ervoor dat we ook meer verdiepende contactmomenten kunnen opzetten. Zoals inhouse events, koffiemomentjes met vakcollega’s of meeloopdagen voor geïnteresseerden. De candidate journey optimaliseren, daar draait het om. Kortom, als online recruitment marketeer– die de wereld van vastgoed aan de arbeidsmarkt wil verbinden – ga je het bij het Rijksvastgoedbedrijf enorm naar je zin hebben!
Functie-eisen
- Kandidaat beschikt over minimaal hbo-werk- en denkniveau
- Kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring met online marketing bij óf voor een organisatie van meer dan 100 medewerkers, waarbij de kandidaat heeft samengewerkt met een mediabureau en/of een contentproductiebedrijf.
- Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met Meta Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, Google Ads en Adobe Photoshop.
Wensen
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
- Mate van ervaring met employer branding om doelgroepen te werven op de arbeidsmarkt.
- Mate waarin de kandidaat zijn analyse op een visueel heldere manier kan presenteren om collega’s en managers mee te nemen in de wereld van de campagneresultaten.
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever